Nazaj na vrh
Nazaj na vrh

Nasveti za komunikacijo
z osebo z duševno motnjo

Kako pričeti pogovor o duševni stiski?

Ni potrebno biti strokovnjak za pričetek pogovora o tej temi. Pogosto so majhne pozornosti dovolj, da se nekdo zaradi tega počuti veliko bolje. Te majhne stvari, kot je vprašanje: "Kako si?" ali SMS s prijaznim pozdravom nekomu, ki se počuti osamljenega in nerazumljenega, pomenijo ogromno.

Stati ob strani

osebi

z duševno motnjo

Prevzemi
pobudo
Če veš, da je nekdo že dlje časa nesrečen, se ga ne boj vprašati po počutju. Mogoče bo želel spregovoriti o težavah, ki ga pestijo, mogoče tudi ne. Že s tem, da damo nekomu vedeti, da se mu v naši družbi ni potrebno izogibati pogovoru o tej temi, smo mu v veliko pomoč in oporo.
Izrazi zanimanje
za stisko bližnjega
Vzemi si čas in bližnjemu pokaži, da ti je mar zanj. Poslušaj o njegovi duševni stiski in mu povej, da ceniš njegovo odprtost in iskrenost glede njegovih težav.
Ne dovoli,
da krivi sebe
Ne krivi bližnjega za njegovo stisko in ne svetuj mu zgolj, naj se spravi k sebi. Ta oseba za svoje počutje najverjetneje že krivi sebe in vsakršno obsojanje ji bo stanje zgolj poslabšalo.
Bodi
potrpežljiv
Oseba v duševni stiski bo morda sprva razdražena in se bo počutila nerazumljeno ter ranljivo, zato bodi potrpežljiv in ji po potrebi tudi večkrat zagotovi strogo zaupnost.
Izrazi
skrb
Če bližnji živi sam ali pa se dlje časa odmika od družbe, izrazi skrb zanj in mu pošlji sporočilo in ga vprašaj po počutju.
Poišči vzroke
za stisko
Ob ponavljajočih intervalih duševne motnje pri bližnjem poskusi razbrati glavne sprožilce, ki ga privedejo v stisko. Tako jih boš lahko vnaprej zaznal in ga pravočasno spodbudil k pravilnemu ukrepanju še preden bo prepozno.
Pomagaj
poiskati pomoč
Najpomembnejša stvar, ki jo lahko narediš, je, da spodbudiš bližnjega k iskanju najprimernejše pomoči. Uporabi nežen in ljubeč pristop in mu razloži, da je mogoče izboljšati njegovo stanje in da se bo ob pravem pristopu pomoči k njegovi stiski lahko počutil bolje.
Preberi članke
na temo duševnega zdravja
filtriraj
POTREBUJEM POMOČ
ŽELIM POMAGATI

Razumevanje

JE PRVI KORAK.
Stigmatizacija in obsojanje ljudi s težavami v duševnem zdravju izhaja iz našega nerazumevanja njihovih občutkov.

Te zanima, kako osebe v duševni stiski občutijo svet okoli sebe?